Deutsch Intern
    Department of Psychology IV

    Publications by Bettina Müller

    Journal Articles

    Müller, B.,  Richter, T. , Karageorgos, P., Krawietz, S., & Ennemoser, M.  (2017). Effects of a syllable-based reading intervention in poor-reading fourth-graders. Frontiers in Psychology, 8. http://dx.doi.org/ 10.3389/fpsyg.2017.01635

    Müller, B., Otterbein-Gutsche, G,. & Richter, T. (in Druck). Leseförderung mit Silben und Sprachsystematik: Konzeption eines Trainingsprogramms. Psychologie in Erziehung und Unterricht.

    Müller, B., Richter, T., Križan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2016). How to analyze individual and interpersonal effects in peer-tutored reading intervention. The Journal of Experimental Education, 84, 744-763.

    Müller, B., Mayer, A., Richter, T., Križan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2015). Differential effects of reading trainings on reading processes: A comparison in Grade 2. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18, 489-512.

    Müller, B., Richter, T., Križan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2015). Word recognition skills moderate the effectiveness of reading strategy training in Grade 2. Learning and Individual Differences, 40, 55-62.

    Müller, B., Križan, A., Hecht, T., Richter, T. & Ennemoser, M. (2013). Leseflüssigkeit im Grundschulalter: Entwicklungsverläufe und Effekte systematischer Leseförderung. Lernen und Lernstörungen, 2, 131-146.

    Müller, B., Richter, T., Križan, A., Hecht, T. & Ennemoser, M. (2012). Evidenzbasierte Leseförderung in der Grundschule - Vorstellung einer Interventionsstudie. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 2, 213-220.

     

    Contact

    Universität Würzburg
    Sanderring 2
    97070 Würzburg

    Phone: +49 931 31-0
    Fax: +49 931 31-82600

    Find Contact

    Sanderring Röntgenring Hubland Nord Hubland Süd Campus Medizin