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Appointments:
by arrangement

 

Research Interests:
Language Development and bilingualism; General Latent Variable Modeling; Language and Reading Assessment; Developmental and behavioral disorders through the life span

 

Research Projects:
Conditions of Reading Comprehension Performances of Adolescents with German as a Second Language. Description of the current project 

Project "Schulreifes Kind" (the school-ready child) - A new concept development of school enrolment. Description of the current project

German Adaptation of the Peabody Picture Vocabulary Test IV

 

Selected Publications:

Hasselhorn, M., Schöler, H., Schneider, W., Ehm, J.-H., Johnson, M., Keppler, I., Krebs, K., Niklas, F., Randhawa, E., Schmiedeler, S., Segerer, R. & Wagner, H. (2012). Gezielte Zusatzförderung im Projekt "Schulreifes Kind" - Auswirkungen auf Schulbereitschaft und schulischen Erfolg. Frühe Bildung (1), 3-10.

Lenhard, A., Lenhard, W., Segerer, R. & Suggate, S. (in Druck). Peabody Picture Vocabulary Test IV. Frankfurt a. Main: Pearson Assessment.

Marx, A., Stanat, P., Roick, T., Segerer, R., Marx, P. & Schneider, W. (in Druck). Components of Reading Comprehension in Adolescent First-language and Second-language Students From Low-track Schools. Reading and Writing.

Niklas, F., Segerer, R., Schmiedeler, S. & Schneider, W. (2012). Findet sich ein „Matthäus-Effekt“ in der Kompetenzentwicklung von jungen Kindern mit oder ohne Migrationshintergrund? Frühe Bildung, 1(1), 26-33.

Schmiedeler, S., Lauth, L.,Segerer, R. & Schneider, W. (2015). Zusammenhang zwischen Einschulungsalter und Verhaltensauffälligkeiten. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 64, 104 -116.

Segerer, R. (2014). Die Bedeutung morphosyntaktischer Fähigkeiten in Strukturmodellen des Leseverstehens ein- und mehrsprachiger Jugendlicher. Hamburg: Dr. Kovač

Segerer, R., Marx, A. & Marx, P. (2012). Unlösbare Items im KFT 4-12+ R. Diagnostica, 58(1), 45-50.

Segerer, R., Marx, A., Stanat, P., Schneider, W., Roick, T., & Marx, P. (2013). Determinanten der Lesekompetenz bei Jugendlichen nicht deutscher Herkunftssprache. Zur Bedeutung der Spracherwerbsreihenfolge im Falle von Mehrsprachigkeit. In E. Klieme & N.Jude (Hrsg.), PISA 2009 - Impulse für die Schul- und Unterrichtsforschung (S. 111-131). Weinheim: Beltz.