English Intern
    Lehrstuhl für Psychologie IV - Pädagogische Psychologie

    Publikationen von Hannes Münchow

    Publications

    Münchow, H., Mengelkamp, C., & Bannert, M. (2017). The better you feel the better you learn -  Do warm colours and rounded shapes enhance learning outcome in multimedia learning? Educational Research International, 2017, 1-15. doi:10.1155/2017/2148139

    Münchow, H. (2016). I feel, therefore I learn – Effectiveness of affect induction interventions and possible covariates on learning outcomes. Dissertation, Julius-Maximilians-Universität Würzburg.

    Münchow, H. (2016). Wie man sich fühlt, so lernt man - Der Einfluss von Emotionen auf Lernprozess und Lernerfolg. Das In-Mind Magazin, 1. Online verfügbar unter http://de.in-mind.org/article/wie-man-sich-fuehlt-so-lernt-man-der-einfluss-von-emotionen-auf-lernprozess-und-lernerfolg

    Pfeiffer, J. P., Pinquart, M. & Münchow, H. (2012). School type differences in attainment of developmental goals in students with visual impairment and sighted peers. European Journal of Psychology of Education, 27, 389-402.

    Presentations

    Münchow, H., Richter, T., & Schmid, S. (2017). Das Argument zählt! Messung von Strategien zur Evaluation wissenschaftlicher Ar-gumente mithilfe von Eye-Tracking. Paper presented at the 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Heidelberg, Germany.

    Münchow, H. & Bannert, M. (2016). The role of affective states before learning on an emotional design paradigm. Paper presented at the International Conference on Motivation 2016, Thessaloniki, Greece.

    Münchow, H., Mengelkamp, C., & Bannert, M. (2015). Enhancing learning outcome by inducing positive affect through the learning material. In H. Münchow & M. Bannert (Organizers & Chairs). Activity Related Achievement Emotions and Learning Outcome. Paper presented at the 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Cyprus. Supported by DAAD travel grants.

    Münchow, H., Mengelkamp, C., & Bannert, M. (2014). Verbesserung des hypermedialen Lernens durch die Induktion von positivem Affekt und Erhöhung der Selbstaufmerksamkeit. Paper presented at the 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Bochum, Germany.

    Münchow, H., Mengelkamp, C., & Bannert, M. (2014). Emote-aloud beim hypermedialen Lernen zur online-Messung von Leistungsemotionen. Poster presented at the 49. Kon-gress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Bochum, Germany.

    Münchow, H., Mengelkamp, C., & Bannert, M. (2013). The better you feel the better you learn - Positive emotions as a facilitator of performance in hypermedia learning. Paper presented at the 8th Conference of the Media Psychology Division, Würzburg, Germany.

    Münchow, H., Kauff, M. & Asbrock, F. (2012). Bayern breaks the rank - Stereotypes of the 18 Bundesliga-teams. Paper presented at the 4th Biennial Conference on the Economics and Psychology of Football. Heidelberg, Germany.

    Kontakt

    Lehrstuhl für Psychologie IV
    Wittelsbacherplatz 1
    97074 Würzburg

    Tel.: +49 931 31-84823
    E-Mail

    Suche Ansprechpartner

    Röntgenring 10